facebook

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

SŁUCHAWKI są tworem nienaturalnym, uważa Sim Wong Hoo, założyciel Creative Technology. Dźwięk jest pompowany do twojej głowy z dwóch kierunków, zamiast płynąć wokół ciebie. "To sprawia, że ​​jestem niespokojny" - powiedział Sim. "Nie uważam siebie za audiofila, jestem muzykologiem". Wyjaśnił, że w taki sam sposób, w jaki wizja wymaga koloru tak samo, dźwięk wymaga przestrzeni 3D. Po wydaniu 100 milionów dolarów w ciągu 20 lat "bycia w ciemności", inżynierowie Creative mają nowy wynalazek, który chcą pokazać światu.

Mr Sim jest przekonany, że znaleźli świętego Graala dla dźwięku słuchawkowego.

Stworzona przez Lee Teck Chee, wiceprezesa ds technologii w firmie Creative, holografia słuchawek Super X-Fi jest zasilana chipem, który pasuje do wąskiego wtyku, który można podłączyć do większości słuchawek.

Jak działa Super X-Fi?

Każda osoba słyszy dźwięk w wyjątkowy sposób, w zależności od kształtu głowy i uszu. Po pierwsze, sztuczna inteligencja służy do określenia, jak akustyka systemu audio brzmi w uszach danej osoby w przestrzeni 3D. Po narysowaniu tej mapy układ Super X-Fi może wykonywać odwrotne obliczenia, aby odtworzyć spersonalizowane wrażenia słuchowe z detalami 3D dla słuchacza.

Tylko tym razem dźwięk pochodzi od zaledwie dwóch słuchawek - po jednym w każdej słuchawce. Od stycznia Creative zaprezentowało Super X-Fi producentom słuchawek i prasie testującej, otrzymało pozytywne potwierdzenie koncepcji.

"Rozmawialiśmy z producentami słuchawek, a oni byli zszokowani, są gotowi uczestniczyć w projekcie, wiedzą, że tu są pieniądze" - powiedział Sim w "The Business Times" w centrali Creative w Jurong East na początku tego miesiąca.

"Wielu pyta, ile kosztuje klucz systemu, kiedy powiedzieliśmy, że to 150 USD, powiedzieli, że to bardzo tanio."

Technologia działa tak dobrze, że testerzy nie mogli uwierzyć, że słuchają na swoich słuchawkach ścieżki demo Dolby Atmos zamiast ośmiokanałowego zestawu kina domowego. Wiele osób zdejmowałoby słuchawki z niedowierzaniem i próbowało wykryć zewnętrzne dźwięki towarzyszące. Jeśli Super X-Fi w swojej ostatecznej formie będzie co najmniej tak imponujące jak prototyp, otworzy całkowicie nowy rozdział dla Creative.

Po premierze Super X-Fi na rynek tego lata, zostanie wprowadzona aplikacja, dzięki której użytkownicy będą używać swoich telefonów komórkowych do mapowania kształtu głowy i uszu. Więcej danych zostanie dodanych do bazy danych Creative, aby poprawić dopasowanie.

Pan Sim, który jest także prezesem i dyrektorem kreatywnym firmy Creative, powiedział: "W ciągu dwóch lat chcemy mieć 50 milionów użytkowników Super X-Fi".

W tej chwili Super X-Fi nie ma poważnej konkurencji. Podczas gdy niektórzy producenci słuchawek twierdzą, że osiągnęli dźwięk 3D, są wady. Na przykład po prostu wciśnięcie wielu driverów do jednej muszli słuchawkowej nie spowoduje wygenerowania dźwięku 3D.

"Ci, którzy stawiają na szybki zarobek, mogą robić więcej hałasu wokół siebie" - powiedział Sim, oceniając rynek. - Ale ci poważni zazwyczaj milczą, martwimy się tymi, którzy milczą.

Creative dąży do utrzymania pozycji lidera, umożliwiając użytkownikom wypróbowanie technologii Super X-Fi za darmo, za pośrednictwem aplikacji, która zostanie wydana przed czerwcem. Aplikacja odtwarza tylko utwory zapisane na telefonach i nie działa w YouTube ani w Spotify.

"Dzięki karcie Sound Blaster (kiedyś był to najlepiej sprzedający się produkt firmy Creative), być może byliśmy zbyt chciwi, aby uzyskać wszystkie możliwe przychody" - powiedział Sim.

"Nie chcieliśmy sprzedawać licencji, a cała branża prosiła nas o sprzedanie naszych licencji, aby mogli tworzyć karty dźwiękowe, ale jeśli sprzedamy licencje, nasze przychody zostaną zredukowane do ułamka, więc nie sprzedajemy ich.

"Nie sprzedając licencji, zaprosiliśmy konkurencję do wypełnienia luki w produktach, przyszła konkurencja i sprzedaliśmy licencje, tym razem sprzedamy i technologię."

Technologia Super X-Fi jest zasilana nowym chipem, który zapewnia pięciokrotnie większą moc obliczeniową i przetwarzanie sygnału cyfrowego niż najmocniejszy układ Sound Blaster firmy Creative, ale zużywa mniej niż połowę mocy.

Mr Sim będzie również dążył do wyraźniejszego podziału między Creative, marką sprzętu i jej spółką zależną ZiiLABS, która jest grupą technologiczną.

Zasada jest taka, że ​​Creative nie chce być postrzegany jako konkurencyjny wobec potencjalnych klientów, takich jak producenci słuchawek i producenci telefonów komórkowych.

W sesjach demonstracyjnych pierwszy krok - mapowanie ucha - osiąga się, umieszczając w uszach słuchacza parę mikrofonów wielkości ucha, aby zarejestrować, jak słyszy dźwięki i dopasować słuchacza do jednego z dziewięciu profili.

Ale Creative nie jest w stanie skalibrować słuchawek każdego użytkownika w ten sposób - powiedział Sim.

"To mój dar dla ludzkości" - powiedział szczerze.

"Ludzie nie powinni żyć w tych mrocznych czasach, kiedy ich słuchawki grają w taki sposób, że wpływają na ich mózg. Myślę, że wpływa to również na ich kreatywność."

 

Źródło: Creative