facebook

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Activision Blizzard, Inc. ogłosił, że wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2016 roku są lepsze, niż pierwotnie zakładano.

 

 

 

 

Pierwszy kwartał


(w milionach, oprócz EPS)

 

2016

 

Szacunki*

 

2015

GAAP

     

 

   

 

   

Przychody netto

 

$

1,455

 

$

1,260

 

$

1,278

EPS

 

$

0.45

 

$

0.21

 

$

0.53

Non-GAAP

                 

Przychody netto

 

$

908

 

$

800

 

$

703

EPS

 

$

0.23

 

$

0.11

 

$

0.16

*Pierwotne szacunki wykonano 11 lutego 2016 roku przy okazji upublicznienia wcześniejszych wyników.

 

Kwartał (Q1) zamknięto 31 marca 2016 roku – przychód netto GAAP (z uwzględnieniem ogólnie przyjętych zasad rachunkowości) Activision Blizzard sięgnął 1,46 miliarda USD w porównaniu do 1,28 miliarda USD w Q1 2015. Z kolei przychód netto non-GAAP wyniósł w Q1 2016 aż 908 milionów USD w porównaniu do 703 milionów USD w Q1 2015. Przychód netto GAAP pozyskany ze sprzedaży cyfrowej wyniósł 926 milionów USD, o 59% wyższy, niż w tym samym okresie w 2015 roku, co stanowi 64% całkowitych przychodów firmy w Q1 2016. Przychody netto (non-GAAP) z cyfrowych kanałów sprzedaży osiągnęły kwartalny rekord i wyniosły 797 milionów USD, aż o 48% więcej niż w poprzednim roku.

W kwartale zakończonym 31 marca 2016 roku wskaźnik zysku przypadającego na jedną akcję EPS (GAAP) wyniósł 0,45 USD i w porównaniu do EPS na poziomie 0,53 USD w pierwszym kwartale 2015 roku oznacza spadek (rok do roku), głównie ze względu na koszt nabycia King Digital Entertainment. EPS (non-GAAP) spółki osiągnął w pierwszym kwartale rekordowe 0,23 USD w porównaniu do 0,16 USD w pierwszym kwartale 2015 roku.

Bobby Kotick, Chief Executive Officer Activision Blizzard powiedział: “W tym kwartale przekroczyliśmy nasz przewidywany wynik non-GAAP na luty o 108 milionów dolarów przychodu i 0.12 USD wskaźnika zysku na akcję (EPS). Nasza podstawowa działalność ma mocne podstawy. Przed nami otwiera się więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej, a umiejętności są naszym największym atutem”.

Kotick dodał: “Jesteśmy wdzięczni za ponowne umieszczenie nas przez magazyn Fortune w zestawieniu „100 Best Companies to Work For”, w którym poprawiliśmy nasz rezultat aż o 19 miejsc.

„Nasze długoterminowe perspektywy wzrostu nigdy nie były bardziej imponujące i jesteśmy szczęśliwi, że do ich realizacji mogą się przyczynić najzdolniejsi ludzie na świecie” - zakończył Kotick.

 

Selected Business Highlights:

  • 23 lutego 2016 roku Activision Blizzard zakończyło proces przejmowania Kinga. Obecnie firma ma 544 miliony aktywnych graczy w miesiącu (MAU/Monthly Active Users)
  • Activision osiągnął najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii, biorąc pod uwagę społeczność graczy internetowych z MAU na poziomie 55 milionów, z 10% wzrostem w ujęciu rok do roku. W portfolio Activision nadal znajdują się cztery z 10 najpopularniejszych gier na konsole nowej generacji - włączając w to Call of Duty®: Black Ops III, które zajęło pierwsze miejsce (w oparciu o dane NPD Groupi GfK Chart-Track). Liczba aktywnych miesięcznie (MAU) graczy Call of Duty wzrosła kwartał do kwartału oraz rok do roku, ustanawiając tym samym kolejny rekord w tej serii gier.
  • Blizzard osiągnął najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii, biorąc pod uwagę graczy internetowych z MAU na poziomie 26 milionów i 23% wzrost w ujęciu rok do roku. Możliwe to było m.in. dzięki większemu zaangażowaniu w poszerzenie portfolio firmy.  Hearthstone®: Heroes of Warcraftprzekroczyło 50 milionów zarejestrowanych graczy.
  • W przypadku Kinga, liczba aktywnych miesięcznie graczy (MAU) na poziomie 463 milionów wzrosła o 3% w porównaniu z poprzednim kwartałem. W portfolio Kinga znalazły się, dziewiąty kwartał z rzędu, 3 z 15 najbardziej dochodowych gier w amerykańskich sklepach z aplikacjami mobilnymi.
  •     Na granie i oglądanie filmów z gier Activision Blizzard (wraz z Kingiem) poświęcono około 42 miliardy godzin (podczas ostatnich dwunastu miesięcy). Jest to liczba porównywalna lub nawet większa od liczby godzin spędzonych na oglądaniu materiałów wideo w największych sieciach rozrywkowych (Netflix, Facebook) i telewizyjnych relacji z dużych profesjonalnych lig sportowych (NFL, NBA, MLB, NHL, MLS).
  • Przychody non-GAAP (bez uwzględniania ogólnie przyjętych zasad rachunkowości) Activision Blizzard ze sprzedaży dodatkowej zawartości dostępnej z poziomu gry wzrosły o 20% w ujęciu rok do roku, a włączając w to kwartalne wyniki Kinga przychody wzrosły o 80%.
  • Przychody non-GAAP Activision z pierwszego kwartału oraz zysk operacyjny wzrosły znacząco w porównaniu z zeszłym rokiem i razem z przychodami ze sprzedaży cyfrowej osiągnęły rekordowy wynik. Call of Dutyustanawia nowe rekordy sprzedaży dodatkowej zawartości dostępnej z poziomu gry. W tej serii gier ponad dwukrotnie powiększyła się liczba graczy, którzy zdecydowali się na zakup dodatkowej zawartości w grze, przy utrzymaniu średniego przychodu na płacącego użytkownika (ARPPU). 
  • Hearthstone: Heroes of Warcraft Blizzarda osiągnął, w porównaniu z kwartałem poprzedniego roku, 20% wzrost przychodu non-GAAP